Post-it Gallery

  • Nettside:
    3M Norden

Utfordring: Hvordan få oppmerksomhet i nordiske land rundt lansering av Post-it blokker i nye friske farger?

Vår løsning: Vi gjennomførte en nordisk Post-it kunstkonkurranse hvor et av landets beste kreative høyskoler konkurrerte for sitt land. Alle skolene skulle designe et kunstverk med Post-it sine nye farger på en 6×3 meter høy vegg i løpet av 3 timer. Konkurransen ble gjennomført på fire store kjøpesentre, ett i hver hovedstad. I Norge ble Sandvika Storsenter stedet. Vi hadde live webTV overføring fra alle landene og stemmeinnsamling via SMS på eventet og på nett.
Eventet ble markedsført ved hjelp av nettannonser, sosiale medier og på kjøpesentrene via deres kanaler. Vi laget også egne oppskriftshefter slik at barnefamilier kunne lage Post-it kunst hjemme og sende inn bidragene sine på Post-itgallery.com (kampanjeside).

Kampanjen resulterte i over 30 000 besøk på kampanjesiden og økt salg av Post-it i alle involverte land.
PS: Norge tok hjem seieren av Nordic Post-it Art Challenge med studenter fra grafisk design på Westerdals.

Relaterte jobber
© Copyright - Bajasen Design & Reklame