Mobech

Mobech

Mobech

Firmaet Chr. Mobech ble etablert i 1893, og lever godt opp til beskrivelsen «Treningsspesialisten». De vet hva som fungerer av treningsapparater, både til hjemmebruk og bedriftsmarkedet.

I tillegg til nettsalg, har Mobech butikk på Bryn i Oslo hvor du kan se og prøve utstyr for både styrke- og kondisjonstrening.

Oppdraget fra Mobech ,var gjennom en lengre merkevarestrategi, å utvikle en ny grafisk profil. Bajasen laget en ny logo og et kommunikasjonskonsept som er moderne og tydelig, samtidig som det ivaretar bedriftens historie og lange fartstid som treningsspesialister. Stikkord på etterlatt inntrykk skulle være ENERGI og STYRKE.

Restultatet ble en fullstendig «total makeover» som kommer til uttrykk i logo, markedsmateriell og butikkdekor. Nye nettsider er under arbeid, og vi er svært  fornøyd med å se at den nye profilen fungerer godt på både store og små flater.

MOBECH – Har gjort Norge sterkere siden 1893, og BAJASEN har gjort Mobech mer synlig siden 2020.

Mobech vekter
Mobech logo på t-skjorte
Mobech treningsspesialisten
Mobech logo
Stig Andre Berge Mobech
Mobech visittkort
Mobech plakat
Mobech t-skjorter

Citymaid

Citymaid

Citymaid

CityMaid ble etablert i 1987 som Norges første innen hjemmeservice og omsorgstjenester. 30 år senere er tidsklemma mer tilstede enn noen sinne. Vi er mange som vet hvordan det er å møte hverandre i døra hjemme med en brødskive i hånda. På vei ut kaster vi kanskje et blikk på den voksende kleshaugen før vi setter avgårde til fotballtreningen med kidsa på slep.

CityMaid ønsker å gi deg mer tid og en enklere hverdag. Tid til det som er gøy og tid til det som er viktig. Vi stilte spørsmålet «hva er det jeg gjerne skulle hatt mer tid til?» Svaret ble denne kampanjen.

Akershus Auto

AKERSHUS AUTO

Akershus Auto er et bilfirma som siden 2005 hovedsakelig
har satset på salg og import av nyere varebiler og kjøle- og frysebiler.

Vi  har utviklet grafiske elementer for Akershus Auto, blant annet
stand til “Transport og logistikk 2019”.

Akershus Auto logo

Ragn-Sells AS

Ragn-Sells AS

Gjenvinningsentrepenøren Ragn‐Sells sin kjernevirksomhet er transport, sortering og bearbeiding av avfall fra næringslivet og private. Ragn-Sells viktigste oppgave er å ta vare på ressursene i avfallet. Det jobbes derfor kontinuerlig med innovasjon for å løfte avfallet oppover i avfallshierarkiet og øke gjenvinningsgraden.

Vi i Bajasen er så heldige å få være med på denne kontinuerlige sirkelen av sortering, gjenvinning og miljøsatsning. I 2017 kunne Ragn-Sells presentere sin aller første helelektriske renovasjonsbil – som en av de første i Norge. Vi fikk være med på reisen og skapte konseptet «Highway to EL». I tillegg har vi blant annet laget Bærekraftrapporten for 2017 og gjort profilering, film og grafisk utarbeiding av «Ragge» – figuren i logoen. Vi er stolte av å samarbeide med Ragn-Sells og heie frem den viktige jobben de gjør.

NY VIRITUELL MEDARBEIDER

Ragn-Sells sin nye virtuelle medarbeider hjelper deg
med dine spørsmål på ragnsells.no.

Karakteren er designet hos Bajasen, og tar sitt utgangspunkt i
figuren “Ragge” som er flittig brukt i kommunikasjon og ikoner.

Vi i Bajasen er så heldige å få være med på denne kontinuerlige sirkelen av sortering, gjenvinning og miljøsatsning. I 2017 kunne Ragn-Sells presentere sin aller første helelektriske renovasjonsbil – som en av de første i Norge. Vi fikk være med på reisen og skapte konseptet «Highway to EL». I tillegg har vi blant annet laget Bærekraftrapporten for 2017 og gjort profilering, film og grafisk utarbeiding av «Ragge» – figuren i logoen. Vi er stolte av å samarbeide med Ragn-Sells og heie frem den viktige jobben de gjør.

VEV

Vev

VEV

Høland og Setskog Elverk og Romerike Bredbånd kontaktet oss fordi de ønsket å samle flere av sine tjenester i ett selskap og ha felles merkevare. For å møte fremtidige krav fra det offentlige, samt å skape en god struktur for deres kunder fikk vi forespørsel om navneforslag og gjennomføring av ny profilering.

For selskapet var det viktig at det nye navnet bygget på historien og den lokale forankringen. Navnet på det nye selskapet er VEV.

En sømløs hverdag er vevet sammen i ett stykke. Ingen skjøter. Ulike farger og mønstre, men alt henger sammen. På samme måte som røtter er vevd sammen og danner et nettverk, et nettverk av tråder hvor alle representerer noe og bidrar til kvalitet og helhet.

Vev logo
Vev gif
Profilmanual Vev
Profilering Vev

Hagen

Hagen

Hagen

Hagen lager og leverer kvalitetstrapper i hele Norge og det hele startet midt i de harde trettiårene, med dører, vinduer og revekasser. Virksomheten overlevde krigsårene og vokste seg store i etterkrigstiden. I 1978 tok Trygve Hagen over som disponent og tidoblet omsetningen iløpet av de 28 årene han dro lasset.

Med Stryntrappa produserte Hagen-familien i 1985 hver tiende trapp på det norske markedet. I 1999 lanserte de Escaliaserien – et par trinn opp.

Hagen er fortsatt en familiebedrift, og styres i dag av tredje generasjon. I 2009 fylte de 75 år og vi fikk være med å sette ord og bilde på historien om «en verden av trapper». I tillegg til jubileumsbok, har vi bistått med trykksaker, websider og bildekor.

Hagen

Sigurd Granmark

Sigurd Granmark

Sigurd Granmark er en av Norges mest brukte foredragsholdere, og vi kan love at det er spennende å jobbe med han. Årsaken til at han er populær er god kommunikasjon, skiller seg ut fra mengden, og krydrer med humor på toppen av god fagkompetanse. Og for ikke å snakke om å tenke annerledes og svømme motstrøms der det trengs.

Det er veldig inspirerende å samarbeide med en som er så god på disse tingene, men likevel har valgt oss som sitt kommunikasjonsbyrå.Hjemmesiden til Sigurd Granmark er bygget slik at man kan visuelt se hvem han er og hva han står for. Det er begrenset med tekst, og film er valgt for å beskrive foredragene hans.

Hvorfor ikke se Sigurd Granmark fortelle deg om de ulike foredragene, istedet for å lese dem? I tillegg har han kommet med en ny bok som heter ”KulTur” som profileres på hjemmesiden, og den anbefaler vi virkelig til alle som vet, og som ikke vet at kultur er en grunnmur på alle arenaer i næringslivet.

Friskonomen

Friskonomen

Friskonomen

Det norske sykefraværet er blant verdens høyeste, og dette ønsker Friskonomen å gjøre noe med. Stressplager og vonde kropper er noen av de store årsakene til at mange ikke fungerer på jobben, og det viser seg at Friskonomens høyteknologiske massasjestoler kan bidra til at mange får en bedre hverdag.

De brenner rett og slett for helsefremmende tiltak og flere friske dager på jobb. Som importør av noen av de beste massasjestolene på markedet, hjelper vi dem med nettopp dette.

Vi har laget ny profil og nettside, og jobbet strategisk med uttrykk og ordvalg for å skape den gode følelsen  – og mens vi har gjort dette har vi sørget for noen pauser i massasjestolen.

Friskonomen

NeIC

NeIC

NeIC

NeIC utvikler og drifter e-infrastrukturløsninger av høy kvalitet på tvers av felles nordiske interesser. NeIC består av tekniske eksperter fra hele Norden og er en organisatorisk del av NordForsks virksomhet.

NeiC hadde to utfordringer til oss: Å gjøre seg forstått blant sitt publikum og behovet for ny profil. Vi ble kjent med NeiC og leverte ny identitet, strategi, nettside og branding for live-arrangementer.

Harley-Davidson Kristiansand

Harley-Davidson Kristiansand

Harley-Davidson Kristiansand

Det er ikke så ofte det åpnes en ny Harley-Davidson-forhandler i Norge. Vi fikk være med da Harley-Davidson Kristiansand ble til i Sørlandsparken. I samarbeid med illustratør Arild Sæther, fant vi frem til følelsen av Sørlandet og sammen la vi det visuelle grunnlaget.

9. januar 2017 stod den smakfulle butikken klar, full av sykler, klær og utstyr – med store vinduer inn til verkstedet. Vi gleder oss til å følge Harley-Davidson Kristiansand på veien videre – med og uten tean’ i tanga!