Mobech

Mobech

Mobech

Firmaet Chr. Mobech ble etablert i 1893, og lever godt opp til beskrivelsen «Treningsspesialisten». De vet hva som fungerer av treningsapparater, både til hjemmebruk og bedriftsmarkedet.

I tillegg til nettsalg, har Mobech butikk på Bryn i Oslo hvor du kan se og prøve utstyr for både styrke- og kondisjonstrening.

Oppdraget fra Mobech ,var gjennom en lengre merkevarestrategi, å utvikle en ny grafisk profil. Bajasen laget en ny logo og et kommunikasjonskonsept som er moderne og tydelig, samtidig som det ivaretar bedriftens historie og lange fartstid som treningsspesialister. Stikkord på etterlatt inntrykk skulle være ENERGI og STYRKE.

Restultatet ble en fullstendig «total makeover» som kommer til uttrykk i logo, markedsmateriell og butikkdekor. Nye nettsider er under arbeid, og vi er svært  fornøyd med å se at den nye profilen fungerer godt på både store og små flater.

MOBECH – Har gjort Norge sterkere siden 1893, og BAJASEN har gjort Mobech mer synlig siden 2020.

Mobech vekter
Mobech logo på t-skjorte
Mobech treningsspesialisten
Mobech logo
Stig Andre Berge Mobech
Mobech visittkort
Mobech plakat
Mobech t-skjorter

LSK

LSK

LSK

Lillestrøm Sportsklubb er en merkevare av stor betydning i Fotball-Norge, og vi er veldig stolte av å være deres kommunikasjonsbyrå og en av deres største sponsorer. Vi elsker både fotball og kommunikasjon, og denne kombinasjonen engasjerer oss til å hjelpe LSK med å skape oppmerksomhet og målrettet markedsføring.

Vi har hatt prosesser sammen for å tydeliggjøre verdier, kultur og identitet, noe som er viktig for å kunne skape et grunnlag for de riktige målene og strategiene. Dette gir også et uttrykk og en feeling på markedsføringen, slik at man kjenner igjen klubbens identitet. Gjennom å oppsummere 100 år med LSK-historie og kultur hjalp vi dem å definere deres kjerneverdi; GI ALT.

LSK

VEV

Vev

VEV

Høland og Setskog Elverk og Romerike Bredbånd kontaktet oss fordi de ønsket å samle flere av sine tjenester i ett selskap og ha felles merkevare. For å møte fremtidige krav fra det offentlige, samt å skape en god struktur for deres kunder fikk vi forespørsel om navneforslag og gjennomføring av ny profilering.

For selskapet var det viktig at det nye navnet bygget på historien og den lokale forankringen. Navnet på det nye selskapet er VEV.

En sømløs hverdag er vevet sammen i ett stykke. Ingen skjøter. Ulike farger og mønstre, men alt henger sammen. På samme måte som røtter er vevd sammen og danner et nettverk, et nettverk av tråder hvor alle representerer noe og bidrar til kvalitet og helhet.

Vev logo
Vev gif
Profilmanual Vev
Profilering Vev

Sigurd Granmark

Sigurd Granmark

Sigurd Granmark er en av Norges mest brukte foredragsholdere, og vi kan love at det er spennende å jobbe med han. Årsaken til at han er populær er god kommunikasjon, skiller seg ut fra mengden, og krydrer med humor på toppen av god fagkompetanse. Og for ikke å snakke om å tenke annerledes og svømme motstrøms der det trengs.

Det er veldig inspirerende å samarbeide med en som er så god på disse tingene, men likevel har valgt oss som sitt kommunikasjonsbyrå.Hjemmesiden til Sigurd Granmark er bygget slik at man kan visuelt se hvem han er og hva han står for. Det er begrenset med tekst, og film er valgt for å beskrive foredragene hans.

Hvorfor ikke se Sigurd Granmark fortelle deg om de ulike foredragene, istedet for å lese dem? I tillegg har han kommet med en ny bok som heter ”KulTur” som profileres på hjemmesiden, og den anbefaler vi virkelig til alle som vet, og som ikke vet at kultur er en grunnmur på alle arenaer i næringslivet.

Friskonomen

Friskonomen

Friskonomen

Det norske sykefraværet er blant verdens høyeste, og dette ønsker Friskonomen å gjøre noe med. Stressplager og vonde kropper er noen av de store årsakene til at mange ikke fungerer på jobben, og det viser seg at Friskonomens høyteknologiske massasjestoler kan bidra til at mange får en bedre hverdag.

De brenner rett og slett for helsefremmende tiltak og flere friske dager på jobb. Som importør av noen av de beste massasjestolene på markedet, hjelper vi dem med nettopp dette.

Vi har laget ny profil og nettside, og jobbet strategisk med uttrykk og ordvalg for å skape den gode følelsen  – og mens vi har gjort dette har vi sørget for noen pauser i massasjestolen.

Friskonomen

Stolt

Stolt

Stolt

Bemannings- og rekrutteringsbyrået som en gang i tiden het Jobz, heter i dag Stolt. Årsaken til dette er rett og slett Bajasen, og et lederskap i Stolt som gladelig trykket det nye navnet til brystet. For dem var menneskene ressurser, og vi skjønte raskt at dette var et annerledes byrå. Det handlet ikke om Jobz, eller “jobber”. Et eksempel på dette var stoltheten det var internt når noen av deres utleide arbeidere fikk fast stilling utenfor byrået.

Gjennom en prosess sammen, så endte det hele opp i et event for bedriften hvor de ansatte i administrasjonen ble invitert til fest. Vi i Bajasen tok regien og etter et nøye planlagt talkshow, hvor de to aktive eierne Brede og Heine Aardalen var intervjuobjekter, skulle de ansatte endelig få vite den egentlige grunnen til denne festen. De skulle nå få et nytt navn. Dette ble presentert av oss og det nye navnet var Stolt.

Mens talkshow og presentasjon ble holdt i 2. etasje, ble hele resepsjonsområdet og vinduer i 1. etasje omprofilert til Stolt, slik at alt var nytt når de ansatte skulle ut å lufte seg. Stemningen var god og det ble ikke noe dårligere når Trang Fødsel spilte opp til fest etterpå. Vi laget de nye websidene som ble lansert samme kveld, og Jobz hjemmeside ble byttet til Stolt. Samme medarbeidere som før, sammen visjon og drøm, men med et nytt navn.

NeIC

NeIC

NeIC

NeIC utvikler og drifter e-infrastrukturløsninger av høy kvalitet på tvers av felles nordiske interesser. NeIC består av tekniske eksperter fra hele Norden og er en organisatorisk del av NordForsks virksomhet.

NeiC hadde to utfordringer til oss: Å gjøre seg forstått blant sitt publikum og behovet for ny profil. Vi ble kjent med NeiC og leverte ny identitet, strategi, nettside og branding for live-arrangementer.

Aberia

ABERIA

Det viktigste for Aberia er mennesker. Alle er forskjellige – men tross ulikhetene, har vi lik verdi. Aberia tilbyr helse-, velferds- og omsorgstjenester på vegne av offentlig sektor i Norge og i Sverige. Å få være med å løfte frem folk som bryr seg om folk, gir en ekstra dimensjon.

At vi kan være med å bidra til at enkeltmenneskers liv kan bli bedre, føles ekstra meningsfylt. Sammen har vi blant annet jobbet frem strategi og ny web.